از مشتری اطلاعات بگیرید
برای استفاده از بازاریابی مناسبتی قدم اول جمع آوری دادهها در رابطه با مشتری است.یقینا بدون جمع آوری داده نمی توان با مشتری آشنا شد و در مناسبت های مختلف بازاریابی های مناسبتی را پیشنهاد داد. برخی داده های مهم در این قسمت به تحریر در آمده :
- مشتری با چه کلمهی کلیدی وارد وبسایت شما شده است،
- چه محصولی را وارد سبد خرید خود کرده، اما بعدا منصرف شده است،
- چه رفتاری داخل وبسایت از خود نشان داده (این اطلاعات را میتوانید از طریق گوگل آنالیتیکس به دست آورید)،
- اگر محصولی را خریده نسبت به آن چه نظری داشته است،
- اگر آن محصول را برای فرد دیگری خریداری کرده،
- مناسبتش چه بوده و با آن فرد ارتباطی دارد،
- اطلاعات شخصی فرد همچون تاریخ تولد، تحصیلات، اکانتهای شبکههای اجتماعیاش چه بوده است و … .
شناسایی کامل مشتری مهم است
بعد از اینکه دادههای مشتری را جمعآوری کردید، باید بتوانید آن را تجزیه و تحلیل کنید.
دادهها بدون تجزیه و تحلیل و دستیابی به یک نتیجهگیری ارزشمند هیچ نتیجهای ندارند.
- ۹۶/۰۶/۰۸