فرض کنید همه ی افراد مدافع محصولتان هستند
با توجه به گسترش روز افزون دنیای ارتباطات و روابط اجتماعی با شبکه های اجتماعی بازاریابان مانند گذشته نمی توانند صرفا از تبلیغات رسانه ای برای پیشرفت کارشان و تبلیغ برند خود استفاده کنند.کانالهای ارتباطی کنونی مردم هستند و تنها راه برای تقویت تاثیر تبلیغاتتان خلاقیت است.. با اطرافیانتان چنان رفتار کنید که گویی آنها نیز اعضای تیم بازاریابی شما هستند: کارمندان، شرکای تجاری و حتی مشتریانتان، همه و همه.
برای مثال، شرکت Plum organics به تمام کارمندان خود کردیت کارتهایی میدهد که کوپنهایی به آنها ضمیمه شده است. در هنگام خرید این کارمندان میتوانند با افرادی که مشغول خرید مایحتاج مربوط به نوزادان هستند وارد گفت و گو شده و پس از آگاهی از سلایق آنها، محصول این شرکت را به آنها معرفی کنند. سپس این مشتریان میتوانند با دریافت کوپنها به صورت رایگان محصولات شرکت را خریداری و آنها را تست کنند.
این روش، در واقع با به کارگیری کارمندان یک مجموعه در نقش بازاریاب میتواند یکی از روشهای بازاریابی خلاقانه به حساب آید.
خلاقیت یک پارامتر قابل اندازه گیری
قابل اندازه گیری بودن روشهای بازاریابی به این معناست که ما بدانیم چه چیزهایی کارآمد و موثر واقع میشوند و چه چیزهایی نه. این ویژگی، این امکان را به بازاریابان میدهد تا بتوانند با بهره گیری از فرصتهای پیش رو، فعالیتهای خود را مدیریت کنند. در گذشته، موفقیت یک بازاریاب بیشتر با بودجه و هزینه صرف شده و اهداف از پیش تعیین شده سنجیده میشد. با این حال، با گسترش روز افزون نقش خلاقیت در بازاریابی، توانایی یک بازاریاب در تحلیل دادهها و استفاده مناسب از استراتژیها بر اساس شرایط، یک بازاریاب موفق را از دیگران متمایز میکند.
در این راستا، سیسکو (Cisco) سیستم آنلاینی طراحی کرده است که به کمک آن شما میتوانید تمام فعالیتهای بازاریابی خود را تحت نظر داشته باشید. گروه رهبری میتوانند به صورت هفتگی عملکرد خود و سایر اعضا را ارزیابی کرده و از این طریق از درست بودن استراتژی انتخابی مطمئن شوند. این آنالیز میتواند از طریق بررسی میزان اثرگذاری محتواهای منتشر شده، اینفوگرافیکها و کانالهای ارتباطی انجام شود.
- ۹۶/۰۶/۰۲