تبدیل خلاقیت به پارامتر قابل اندازه گیری
اینکه بدانیم چه چیزهایی موثرند و چه چیزهایی نه قابل اندازه گیری بودن روشهای بازاریابی را نشان میدهد. این ویژگی، این امکان را به بازاریابان میدهد تا بتوانند با استفاده از فرصتها فعالیتهای خود را مدیریت کنند.این آنالیز میتواند از طریق بررسی میزان اثرگذاری محتواهای منتشر شده، اینفوگرافیکها و کانالهای ارتباطی انجام شود. در گذشته، موفقیت یک بازاریاب بیشتر با بودجه و هزینه صرف شده و اهداف از پیش تعیین شده سنجیده میشد. با این حال، با گسترش روز افزون نقش خلاقیت در بازاریابی، توانایی یک بازاریاب در تحلیل دادهها و استفاده مناسب از استراتژیها بر اساس شرایط، یک بازاریاب موفق را از دیگران متمایز میکند.
در این راستا، سیسکو (Cisco) سیستم آنلاینی طراحی کرده است که به کمک آن شما میتوانید تمام فعالیتهای بازاریابی خود را تحت نظر داشته باشید. گروه رهبری میتوانند به صورت هفتگی عملکرد خود و سایر اعضا را ارزیابی کرده و از این طریق از درست بودن استراتژی انتخابی مطمئن شوند.
صاحب یک استارت آپ باشید
در گذشته، برای رسیدن به موفقیت کافی بود بازاریابان بتوانند در نقش مدیران موفق و موثر ظاهر شوند؛ مدیرانی که میتوانند اهداف شرکت را از پیش تعیین کرده و با رعایت بودجه و زمان برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنند. اما امروزه با توجه به اهمیت خلاقیت در بازاریابی، بازاریابان باید در نقش کارآفرینانی ظاهر شوند که همه تلاش آنها حفظ تعادل بین محصول و نیاز بازار است.
روندی که امروزه بیشتر بازاریابان انتخاب کردهاند، استفاده از تکنیکهای کارآفرینیست. در واقع، بازاریابی دیگر صرفا به معنای تلاش برای افزایش فروش یک محصول به کمک روشهای سنتی نیست، بلکه بازاریابی علم و هنر جذب مشتری از طریق ارتقا محصول است که این خود کلیدی برای حل مشکل خلاقیت در بازاریابی است.
تغییراتی که در رفتار مشتریان، تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی اتفاق افتاده است، همه و همه معنای خلاقیت در بازاریابی را تغییر داده است. معیار سنجش موفقیت بازاریابی امروزه دیگر ورودیهای این عرصه نظیر کیفیت یک محتوای منتشر شده یا یک کمپین اجتماعی نیست، بلکه خروجی فعالیت شما و از همه مهمتر اعتبار برند و اعتماد مشتریانتان است. اگر چه بازاریابان قدیم بیشتر مانند هنرمندان یا مدیران فکر میکردند، اما امروزه بازاریابان باید در نقش کارآفرینان و مخترعان ظاهر شوند تا بتوانند با بهره گیری از تجارب مشتریان و استفاده از دادههای موجود برای تصمیم گیری ، یک بازاریابی خلاقانه برای محصولات انجام دهند.
- ۹۶/۰۶/۰۲