بازاریابی اجتماعی
امروزه اگر چه مخاطبان شما ممکن است در این سه شبکه حضور داشته باشند، اما شبکههای ارتباط جمعی دیگری نیز وجود دارند که شما نباید از آن غافل شوید. در واقع، شما باید مخاطبان خود را بشناسید و سپس با توجه به خصوصیات مخاطبانتان به دنبال کانال ارتباطی موثر و کارآمد باشید.
بیشتر مردم موافق این امر هستند که باید در استراتژیهای بازاریابی جدید از فیلمهای ویدیویی و موبایل استفاده کرد. اما سوالی که باید پاسخ داد اینست که آیا باید از تبلیغات نیز استفاده کرد؟ پاسخ مثبت است.
نکته اول اینست که شما نباید بیش از حد و در هر کمپین برای محصول خود تبلیغ کنید. با این حال اگر نتوانید به صورت موثر از شبکههای اجتماعی برای مطرح کردن برند خود استفاده کنید، رقابت را واگذار کردهاید.
مطلب دیگر این که شما نیاز به بودجههای کلان برای تبلیغات ندارید و میتوانید تبلیغات را کاملا متناسب با بودجه خود کم یا زیاد کنید. برای تبلیغات به دنبال کانال ارتباطی مناسب باشید تا بتوانید بیشترین ارتباط را با مخاطب داشته باشید. فیس بوک و Linked In میتوانند شبکههای مناسبی باشند. فراموش نکنید تبلیغات نباید صرفا بخشی از کمپین شما برای ارتباط با مردم باشد، بلکه باید در تمام تصمیم گیریها به آن توجه کنید. تبلیغاتتان باید با محصولات و محتواهایی که منتشر کرده اید در ارتباط باشد تا هم کسل کننده نباشد هم بر روی مشتری تاثیر خود را بگذارد.
استفاده از موبایل
موبایل و کاربران آن باید یکی از مهمترین مواردی باشد که در استراتژیهای بازاریابی خود لحاظ میکنید. مخاطبان شما دیگر علاقه ای به استفاده از کامپیوتر برای انجام بسیاری از کارهای خود ندارند و حتی نسبت به ظاهر صفحات وب نیز حساس هستند.
فیس بوک در این مورد نیز راه چارهای اندیشیده است و Lead Ads را ایجاد کرده است. این ابزار، محتواهای شما را در فیس بوک یا ایسنتاگرام به مشتری نمایش داده و به شما اجازه میدهد فرمت و ظاهر محتواها را طبق سلیقه خود تنظیم کنید. این ابزار در واقع به معنای ارتباط مستقیم شما با مشتریست و بدون شک میتوانید تاثیرگذارتر از روشهای دیگر مانند ارسال ایمیلهای گروهی باشد.
- ۹۶/۰۶/۰۳